HLR och Babymassage

2012-11-1505:27:00
Au pair skolan
 •  Kommentarer (0)
Första halvan av denna dagen gick såååå långsamt. Även att det var nyttig information som vi behövde lära oss så kändes det som att det tog evigheter. Vi fick lära oss HLR och hur man gör för att rädda barn och bebis från kvävning osv. Väldigt bra att kunna som sagt. Till lunch idag fick vi kalkon med stuffing och potatismos och till efterätt fick vi pumpkinpie och äppelpaj, suuuupergott! Yummy for my tummy ;) Jag rullade i princip ut ifrån matsalen sen hahah. Fick en kommentar av storasyster sedan: "Gör ni inget annat än äter?". heheh joo det gör vi, vi sitter och lyssnar på läraren dag ut och dag in. Inget roligt att rapportera om. Maten däremot, ja ni märker själva ;) ahah. Jag vill inte ens tänka på min vikt just nu..... Tur att jag inte bantar, än!
 
Efter lunch fick vi lära oss teckenspråk, så att vi kan lära barnet det så att det lättare kan kommunicera med oss sen. Jätteroligt faktiskt! Efter det var det dags för babymassage också. Vi kollade på en film och fick sedan öva själva, väldigt avslappnande! Kolla upp på youtube Mia så kan du göra det med Hjalle :) Jättemysigt och så är det bra för relationen mellan barnet och mamman med :) 
 
Det är vad vi har lärt oss idag. Vet ni vad jag har gjort mer idag??? SHOPPING :D haha. Jag fick in på Victorias Secret och hittade bodylotion och allt sådant där, man fick ta 5st för $30. Typ 200kr!! snacka om att jag var i himmelriket hahah :D Så nu sitter jag i sängen, nyduschad och luktar som en VS ängel ;) 
 
Slänger upp lite bilder med! På tal om mat, hahaha. Imorgon blir det PIZZA ;)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin