Strömavbrott

2012-11-2804:06:00
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (2)
Att få ett strömavbrott mitt i vardagen med två ungar som är hungriga och en telefon som inte fungerar är inte okej! Höll på att skypa med mamma, pappa och lillasyster när jag märkte att internet la av och att en lampa började blinka. Helt plötsligt slocknar alla lampor och det blir helt tyst i huset! Fattar ingenting, öppnar kylskåpet för att se om det är på och till min fasa är det inte det och stänger det snabbt igen! Försöker ringa min värdpappa när jag märker att telefonen inte heller fungerar. Great! "Få inte panik, få inte panik" ekade i mitt huvud, medans lillkillen lekte i rummet intill. Behöver jag tillägga att det även har börjat snöa här? = kallt! 
 
Gör allt i min makt för att hålla ungarna i gång så dem inte blir kalla och inte tänka på mat. Men tillslut kommer kommentaren från tjejen: "Jag är hungrig Lina", och självklart början lillkillen också säga att han är hungrig. Jag river ut alla skåpen i köket för att se vad som går att äta utan att behöva värmas. Det blev en massa kex och russin. Bra mat! haha. Tillslut kom mamman hem och gjorde upp en eld samt beställde pizza. Precis när hon lämnat huset igen kom elen igång, oj vilken glädje! Man ser vad man tar för givet nu... I LOVE POWER! <3
 
Så nu vet ni det mammis och pappis, varför jag försvann så hastigt och lustigt! Imorgon får jag sovmorgon igen, yaay! :D
 
Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk dig då att vara utan el i två veckor ;)

Svar: hahah jaa fyfan! :P
Paulina Svensson

2012-11-28 @ 04:23:17
URL: http://annapalmqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

men du löste det lina

2012-11-28 @ 08:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin