There's not enough time

2012-10-3118:57:00
Pre-depature
 •  Kommentarer (0)
Det händer inte alls mycket just nu förutom att tiden går alldeles för fort. Kollade i min kalender igår och insåg att nästa vecka åker jag.. Det var ju alldeles nyss flera veckor kvar till avresa nu är det bara en vecka?! Nu börjar det verkligen att kännas, har en konstant klump i magen som vänder sig direkt när någon nämner USA. Jag börjar smått att inse att jag verkligen ska åka bort. 
 
Påbörjade min packlista idag med och insåg ganska snabbt att jag inte har en aning om vad jag ska packa ner? vad behöver man liksom? som inte får väga över 23kg?? svårt som satan ska ni veta. Fick även hem mitt internationella körkort idag med, snabbt gick det! Växlade också in de sista dollarna som behövs så nu är allting klart. Pappa går här hemma och suckar och pustar hela tiden, tror han är lite orolig. Min pappa <3
 
Min värdfamilj har fortfarande inte hört av sig efter stormen Sandy, men jag hoppas att de gör det snart. Har inte en aning om hur det är där borta. Dem kanske inte har någon ström eller internetuppkoppling. Har ingen aning. Men jag lovar att uppdatera när jag vet. Har läst bloggar av au pairer som bor i närheten av området och de är inte så hårt drabbade som delar av NY men de har ingen ström osv. Så vi får se hur det ser ut. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin