Att bli au pair - steg 4

2012-09-2714:50:00
Att bli au pair - steg för steg
 •  Kommentarer (1)
Det är nu du har hittat din underbara familj som du ska bo hos och ta hand om deras fina barn. Det är nu längtan börjar ta fart på riktigt och to do listan växer och växer! Nu börjar ned räkningen...
 

När du har hittat din familj är det dags för matchning. Du får ett mail av aupaircare när familjen har matchat med dig och kan sedan gå in på ditt aupairroom där du finner detta:
Du kan nu gå in och läsa mer om familjen och området de bor i. Du finner även en lista med aupairer i området du kommer att bo i och som du kan kontakta. Det är även dags att betala in medlemsavgiften (3350kr) och vänta på att visumpapperna ska dyka ner i brevlådan och förbereda dig för ditt livs äventyr! 
Kommentarer
Postat av: emelie

Jag funderar lite halvt på att kanske åka iväg som aupair, och det är väldigt spännande och bra att läsa din lilla guide här. Tack för det!

Svar: tack det var kul att höra :D jag slänger snart upp en till när jag har varit på ambassaden :)
Paulina Svensson

2012-10-14 @ 11:45:10
URL: http://emelierut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin