Varma April

2013-04-1021:16:31
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Man kan nästan tro att sommaren är här nu, fast det är bara vår. 30 grader i solen, shortsen är på, poolen är uppblåst och fylld med vatten. Det här är galet! Som grädde på moset kan jag tillägga att jag fått en solbränna med ;)
 
Nu medans alla barnen sover, tänkte jag uppdatera lite vad som har hänt under de senaste dagarna. Jag har varit helt slut på kvällarna att jag inte har orkat blogga. Har försökt men det har slutat med att jag bara suttit och stirrat på skärmen och varit i helt andra tankar. Solen tar på krafterna ;) Det här kommer nog bli ett inlägg som ni där hemma i Sverige helst inte vill läsa, hihi. 
 
Så i Måndags började värmen att komma hit, 22 grader ute, riktigt härligt väder. Alla var nöjda och glada. Jag började inte jobba förens klockan 1 så jag var extra glad. Åkte till köpcentret och handlade en present och avnjöt en god kopp kaffe på Starbucks. Åker hem och ser att hela gatan är avspärrad pga en begravning. Inte så mycket att göra åt det, ställer bilen och går resten av vägen hem. Njuter av solen innan det är dags att börja jobba. Lilleman tar sin sovstund och jag och bebis njuter av lugnet. Åkte sedan och hämtade Kate från skolan, vi går ut på bakgården och leker med vatten hela dagen lång. Enda gången vi gick in var för att äta middag, sedan var vi ute tills det var läggdags. Behöver jag tillägga att endast linne behövdes under kvällen?? ;)
 
I tisdags blev det ännu varmare, 28 grader i solen. Ännu en heldag som spenderades ute. Barnen var på spanska i 2h, så jag passade på att ge bebis ett bad. Oj vad hon älskade att bada! (Lägger ut en video senare). När barnen kom hem var det på med badbyxor och baddräkt för jag hade lovat att fylla upp en pool. Hittar 2 stycken, en som man måste blåsa upp och en som man inte behöver. Fyller upp den och upptäcker sedan att det är ett stort hål i den. Bara att börja blåsa upp den andra poolen, men inser ganska så snabbt att jag aldrig i livet kommer blåsa upp den med munnen. Letar i all förtvivlan efter något annat att blåsa upp den med och hittar tillslut en cykelpump (man tager vad man haver!!). Lyckades med mycket om och men att få den att se okej ut, flickan tjatade hål i mina öron - "är den klar snart?!". Så det gjorde vi hela dagen i tisdags. 
 
Idag vaknade jag vid 4am, genomblöt! Svetten bara rann. Det var sååå varmt i mitt rum trots att jag hade 3 fönster öppna. Plus att jag hade huvudvärk. Somnar om och vaknar igen vid 6 av att mitt alarm går i gång, huvudvärken är ännu värre. Så håller det på hela morgonen tills 8.30 då jag börjar jobba. Går ner, tar en migrännässpray och säger som det är, jag har migrän och mår bajs. Jag blir uppsänd på mitt rum och får komma ner igen när jag mår bättre. Tackar och bockar, sover en timme och mår toppen! Tänk vad lite sömn kan göra! När jag kom ner tog jag barnen till Rahway River Park, matade fåglarna och lekte på lekplatsen. Sen hem och leka med vatten igen. Det är vad vi har gjort hittils idag :) Ganska härligt faktiskt, det här med värmen ;) hihi. 
 
Puss på er. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin