New York with a hurting foot.

2013-02-1604:37:23
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Sådär, då var man hemma från underbara NYC. Foten värker, eller rättare sagt, fötterna värker. Jag har ju bara ett par skor som passar nu för tiden, vilket inte är dem bästa promenad skorna, som man behöver i NYC. Men är man dum att ge sig in i staden med dem skorna, så får man skylla sig själv (eller?). Is på min handikappade fot ligger jag nu i sängen och ska ladda för lite Grey's anatomy! Vampire diaries ( SOM JAG GLÖMDE IGÅR!! INTE OKEJ) sparar jag till imorgon. 
 
Gick i alla fall igenom ca halva central park idag. Började uppifrån och gick neråt. Hade nog gått igenom hela om jag inte blev så himlans hungrig och törstig. Ser man någon restaurang i närheten som är inte alls för dyr?? Näääe, för jag var ju uppe i Upper East Side på 5th ave. Så där gick jag, sur, hungrig och törstig, hela vägen ner till rockerfeller center och letade upp närmsta mc donalds. Mätt och belåten gick jag sedan vidare för att leta upp ett svenskt cafe som heter Fika. På deras hemsida sa kartan att det skulle finnas ett på 3rd ave, 58st. Tog subwayen dit, fanns det något? Nej.. Kollade upp addressen och det var tydligen på Coney Island, vilket jag INTE ville åka till.. Sååå letade upp en annan adress (finns flera Fika). Hittade ett som fanns på 28th & park ave. Åkte dit och blev överlycklig när jag såg skylten Fika, gick dit och såg att det var STÄNGT!!! Började nästan gråta. 
 
Nu vet jag iaf vart det finns och inte finns. Åkte i alla fall till NY Penn och mötte upp Fanny och tog en kaffe. Sen sa min fot att det var dags att åka hem. Min vp hämtade upp mig på stationen, så att jag inte skulle belasta min fot mer, såå snääälllla är mina vf <3 Nu ligger jag här i sängen och tittar på bilder från central park. Sååå underbart! Kan tänka mig hur det ser ut under våren och sommaren, iiihhh <3
 
Slänger upp bilderna i ett annat inlägg! 
Puss på er. <3
Kommentarer
Postat av: gordon

du blir berest i nyc.puss

2013-02-16 @ 10:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin