NYC & Downton Abby

2013-02-2417:08:06
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Än är inte helgen slut och jag har haft det super trevligt. 
 
Igår jobbade jag 2h och sedan kom Yolandi och vi tog tåget till NYC. Vi strosade runt lite på gatorna men höll oss mest inomhhus, det regnade kan man säga... Inte okej! Men vi hade det trevligt i alla fall. Jag visade henne hur man kom runt på Macy's (eftersom hon gick vilse vid herrunderkläderna hahah) och sedan gick vi till Victoria's secret, det är en självklarhet att man måste gå förbi där när man är i NYC :) Gick runt i lite fler affärer sen åkte vi hem igen. Jag jobbade några timmar till, var snäll och erbjöd mig det så mina vf kunde gå och se Silverlinings playbook, sedan satt jag och Yolandi och käkade glass och tittade på Downton Abby. Hur bra är inte det att jag har hitta någon som gillar samma serier som mig och som tänker lika dant som mig?! :D hihi. Min nya bestie! 
 
Idag är det söndag och jag är ledig. Ska på bio klockan 1 och se Safe Heaven med Christine, sen blir det hem och titta på Oscars galan hela dagen. Kanske ska dra förbi affären och bunkra upp godsaker inför kvällen? hihi. Mina värdföräldrar berättade att man brukar ha oscars fester där man tippar på vem som kommer att vinna och man har bland annat bingo - man har olika fraser istället för nummer som t.ex. "Jag kan inte tacka mina föräldrar tillräckligt mycket" osv. Jaa, här i staterna har man fester för allt minsann! ;) haha
 
Måste bara säga att Harlem Shake has reached Sweden: 
 
 
Puss på er! 
Kommentarer
Postat av: Carola

Har det så trevligt

2013-02-24 @ 19:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin