Frågor & Svar

2013-01-3100:57:49
Frågor & Svar
 •  Kommentarer (0)
Hej! 
Jag tänkte bara fråga att om man har tagit hand om barn som man är släkt med får man räkna med de timmarna för att få mer erfarenhet? För jag har både tagit hand om barn som jag är släkt med och jobbat på förskola. Jag ska också åka med sts. 
 
Hej! 
Dem referenserna som du behöver ha på papper får inte vara släkt med dig. Men när du fyller i erfarenheter med barn på ditt aupair room senare så kan du fylla i dem du är släkt med :) Vad kul! Jag är jättenöjd med sts :)

tack för svaret. Men hur länge har du varit där? hur hade du tänkt plugga till våren när man bara är där 1 år, man pluggar väl samtidigt som man bor med familjen och passar barnen?. Du behövde inte ta csn lån eller något?
 
Jag har varit här i snart 3 månader. Jag tänkte ta weekendklasser där man är på en skola över helgen och tar massa olika klasser. Du får 3 credits för en helg. Så jag tänkte ta 2 stycken då man måste ha 6 credits. Nej jag behövde inte ta csn lån, familjen betalar $500 för pluggandet. Vill du läsa något som kostar med än det får du betala resten själv :)
 
Jag har två frågor: 
hade du sparade pengar när du åkte till usa? 
vad köpte du för presenter till familjen? :D
 
1. Jag hann spara lite. Jag hade planerat att åka i Januari men åkte i stället i November, vilket gjorde att jag inte hann spara så mycket som jag ville. Men det är ett tips - spara pengar innan du åker! :) 
2. Jag köpte en bok om svenska traditioner till föräldrarna och böcker samt leksaker till barnen :) Du kan läsa om det här
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin