Frågor & Svar

2013-01-1218:38:12
Frågor & Svar
 •  Kommentarer (0)
Hej! Läst din blogg ett tag och den är verkligen jätte bra och rolig att läsa! Jag själv kommer att åka till antingen USA eller Frankrike om ett år! Jag pendlar lite fram och tillbaka men det lutar nog ändå mot USA. :) Hade blivit så glad om du hade tid och svara på min frågor Har du några tips vad man skall tänka på innan/ när man åker? Om man skall tänka på något speciellt när man matchar med familjer som är bra och veta? :) Hade blivit jätte glad för alla möjliga tips och så! Och en sista fråga bara! Hur känner du nu när du har varit i USA ett tag? Har det varit efter dina förväntningar och tog familjen emot dig bra? Förlåt om det blev allt för många frågor! Ha det så bra!
 
Hej Julia! 
Vad kul att du tycker det, tack så mycket! Personligen så tycker jag att du ska åka hit till USA ;) hehe. Ett bra tips är att ha koll på alla papper som du behöver visa upp på flygplats osv, ha dem på en plats där det är lätt att komma åt dem. Ha alla uppgifter med dig - vart du ska bo osv. Packa bara ned det nödvändigaste, du kommer att shoppa här, tro mig ;) 
 
Angående matchning med familj har jag faktiskt inte så många tips på då jag matchade med min första familj :) Jag hade turen att hitta en riktigt bra familj direkt. Men jag kan ge dig tips på när du vet att det är den rätta familjen: Det känns bra att prata med dem, du är inte nervös eller någonting. Du längtar att prata med dem och att faktiskt träffa dem. Skriv upp frågor som du verkligen vill veta och som kan vara avgörande för om du vill matcha med dem eller inte. 
 
Jag ÄLSKAR USA, detta är det bästa jag har gjort! NYC är verkligen min stad och jag känner mig så hemma här. Familjen är verkligen underbar och jag känner mig som en i familjen vilket är toppen. Jag har haft tur att få en sådanhär underbar familj. Självklart får jag lite hemlängtan då och då, men jag tror att för att jag känner mig så hemma här så är min hemlängtan lite lindrigare :) Familjen tog verkligen emot mig med öppna armar och jag hade inte så stora förväntningar på någonting, vilket jag tror är bra, för då blir man inte besviken :) 
 
Jag hoppas att detta var till någon hjälp! :) 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin