Boston

2013-03-1815:13:36
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
För av allt så vill jag tacka gud för att han ser efter mig. Hade han inte gjort det hade det inte blivit någon resa till Boston...
 
Hanna och jag träffas i NYC fredagkväll. Sätter oss på ett diner och pratar lite och tar det lugnt. Går runt lite på Times Square och sedan åker hem till mig. På lördagsmorgonen jobbar jag några timmar och sedan drar vi in till NYC igen. Vi kommer upp på Madison Square Garden, alla bär grönt och är skitfulla hahah. Vi drar till Sockerbit och handlar lite godis för resan och en present till dem vi ska bo hos. Drar tillbaka till cityn och käkar donken, tittar på klockan och vi måste skynda oss till tunnelbanna om vi inte ska missa bussen. Halvspringer lite och hör att jag tappar något men ser ingenting. Fortsätter att gå och kommer på att det var min telefon (!!!!). Springer tillbaka i ren panik och tittar runt omkring mig men hittar den inte, springer tillbaka till donken men den är inte där. Hanna ringer och ringer men ingen svarar. Vi försöker få tag på en taxi som kan ta oss tillbussen, när vi kommer fram är vi 2 minuter sena och bussen har redan gått.. Så där står vi, jag lipar, hanna ringer min telefon, och jag känner bara att jag vill sjunka genom marken. Ringer min vm och säger vad som har hänt, Hanna fixar så vi kan ta nästa buss som går, och mitt i allt kaos så är det någon som ringer från min telefon. En gubbe hittade den och vi möts så att jag kan få tillbaka den! Vi drar till DD för att lugna ner oss lite, sen gå hela vägen till Herald Square för att ta t-banan till Chinatown igen för att ta nästa buss. Vi hann den här gången ;) 
 
Vi kommer fram i Boston 10.30 och hittar fram till hotellet som min vm's kompis bor på, dem hyr en lägenhet i en byggnad som tillhör ett hotell, typ. Han kommer ner och möter oss och är jäääätte trevlig, vi går upp, byter om och fixar oss lite, sen ut i Boston på lite äventyr. Utelivet där är inte sååå bra som vi trodde att det skulle vara. Men vi möter två killar som drar med oss till någon bar, vi dissar dem och har kul på egen hand ;) Värst av allt var att dem stängde kl 1! På st. patrick's day! Hallåååå!! Vi drar till 7 eleven och köper något att äta, sen drar vi hem. 
 
Vi vaknar på morgonen med strålande sol. Great tänker vi. Varmt och soligt. Klär på oss, tackar så hemskt mycket för att vi fick sova hos dem och går ut. Sviiiiinkallt! Vi försöker hitta freedom trail, men utan att lyckas så går vi våran egna runda. Helt okej! Vi fick se ganska så mycket i alla fall. Sedan följer vi strömmen mot paraden som skulle vara under dagen. Vi trodde att den var ganska nära, men det visade sig att det tog 1h att gå dit.. Gick dit, kollade läget - alla är skitfulla och röker på mitt framför ögonen på oss, det stinker maja och paraden var dålig. Så vi gick tillbaka i lagomtid trodde vi... När vi kom till buss stationen var klockan 15.15 och bussen går 4pm. haha, men vi hann med bussen och att äta med ;) 
 
Nu är jag äntligen hemma och har tagit en skön varm dusch. Idag börjar jag jobba vid 12, men vi får se hur den här dagen slutar. När jag åkte så hade barnen maginfluensa och nu så har min vm det. Håll tummarna för att jag inte får det! 
 
För att det här inte ska bli världens längsta inlägg så lägger jag upp bilderna i ett annat inlägg! 
Men nu vet ni att jag lever och mår bra! 
Puss på er.
Kommentarer
Postat av: gordon

vilken stressig dag tur att allt löste sig.puss

2013-03-19 @ 07:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin