I think I know what to do now...

2013-03-2823:36:53
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Sitter och kollar igenom Josses blogg och letar efter hennes goda recept på m&m kakor. Fick ett sådant sug på dem. Saftiga och nybakta chokladkakor med m&m's. Mmmh. Blir väl att smsa och fråga istället :) Hade jag haft min receptbok här så hade dem varit där i men jag skulle ju bestämt inte ha med mig den hit haha. 
 
Samtidigt som jag sitter och tittar igenom hennes blogg, hittar jag bilder från afterworks och kalas. Känslan av hemma besöker mig igen och jag vet att det inte är lång tid kvar nu, men jag tror jag har bestämt mig lite för att bara stanna ett år. Jag vill tillbaka till vardagen med jobb, nära vänner, afterworks. Till och med vandra på gatorna i stan. Jag tror jag vet vad jag ska göra nu. Jag är ganska så säker. 
 
Och med det i bakhuvudet måste jag samtidigt göra det bästa här. Uppleva så mycket jag kan och knyta så många kontakter jag kan. Det är dags att gå ut och utforska världen nu innan det är försent! Min vm tycker att jag ska gå med i någon "sports leauge" så att jag kan träffa nya människor som inte är au pairer. Men jag vet inte. Är inte sådär sportig av mig. Har gått med i en "meet up" grupp med massor av människor som vill lära sig antingen svenska, norska eller danska. Så det ska jag göra. Dem har möten en gång i månaden :) 
 
Ett annat problem som jag har just nu är att jag känner mig ensam på ett sätt. Jag vill hitta kärleken. Den rätta. Läser så mycket böcker nu så det är säkert därför jag känner så. Men när jag läser om det i böckerna så låter det så underbart. Att hitta den som får dig att känna sig knäsvag och som får hjärtat att slå fortare varje gång man ser personen. Som man inte kan sluta tänka på och som ger en fjärilar i magen så man mår illa men samtigit ler så mycket att det känns som att kinderna ska spricka. SÅ vill jag känna. Jag vill hitta den som jag vill leva resten av mitt liv med, som jag inte kan leva utan...
 
Bara för det så får ni en bild på en utav dem hetaste männen på jorden just nu:
 
 
Kommentarer
Postat av: carola

Lilla älskade lina jag förstår hur du känner och vad du vill som sagt .... Borta bra men hemma bäst

2013-03-29 @ 08:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin