8 Maj

2013-05-0903:13:50
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Om 4 dagar har jag varit här, i USA, i 6 hela månader! 

Kan ni fatta?!? Sex månader, ett halv år.. wow! och om ett halvår är jag förmodligen hemma igen. Så känner jag idag i alla fall. Men imorgon är en ny dag med nya möligheter, sååå. Ja! Decisions Decisions... (Kommer från Jane i Twilight för er som inte hänger med)
 
Idag jobbade jag till 4pm. Tänkte dra till gymmet och vara sådär grymt duktig ni vet. Men det klarnade upp från allt regn idag (såg verkligen ut som om jag var i Forks!! Twilight igen...) så jag drog mig till parken en sväng i stället och sprang/gick en runda. Nu är jag död. Har varit ganska seg idag. Vet inte varför! Samtidigt som jag känner att jag kunde ha presterat bättre så känner jag mig bara blööhhh och vill ligga i soffan, glo på tv och käka glass. Men icke då! Här tar vi en kopp decaf och laddar för sängen. 
 
Läste någonstans hur man blir en morgonmänniska. Jag har aaaalltid velat vara det. Någon som vaknar upp tidigt på morgonen och är pigg och glad, redo att fånga dagen! Jag mår ju bättre när jag vaknar tidigt, men jag "orkar" bara inte ta mig ur sängen utan vänder mig om för att "bara" blunda en stund till och vips så är det 2h senare. Men nu ska det bli ändring på det. Man ska tydligen gå upp samma tid varje dag inklusive helger och gå och lägga sig samma tid varje dag. Så vi får väl se hur lång tid det tar tills jag är morgonpigg! Jag hoppas det går snabbt i alla fall! 
 
Annars har dagen varit chill dill. Regnat hela dagen så vi har lekt inne. Barnen sov i 2h så har egentligen inte jobbat så mycket då jag slutade vid 4. Så det har varit riktigt skönt. Laddat upp batterierna lite! :) 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin