midsummer prep & trader joe's

2013-06-2104:28:07
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Har nu slutat jobbat, kommit hem från affären och gjort chockladbollar. Imorgon blir det fullt upp och snart är det läggdags för mig! Jag är helt slut! 
 
Tji fick jag för att jag sagt att denna veckan varit lugn. Ungarna var såååå trötta och hungriga när jag hämtade dem från spanskan. Dem var som monster. I alla fall Elijah! Han gjorde allt det han inte fick göra. Slog Sara, kastade mat, lekte med maten - hällde i vatten osv, stänkte massa vatten utanför badkaret och på Kate. Han var vild kan man säga! Så nu är jag helt slut. 
 
Åkte till Trader Joe's efter att jag har slutat. Det är en mataffär med endast organiska varor och min vm älskar den affären, hon pratar om hur bra den är och om hur billigt det är där. Så jag tänkte att jag skulle åka dit idag när jag slutade för att se vad det är för en affär, jag skulle ju ändå handla till tårta osv för midsommar. 
 
Körde lite vilse och min gps ville inte samarbeta. Men till slut hittade jag och gick in. Riktigt billigt var det!! Det är min nya favorit affär med nu! Slutsumman blev $23. Hade jag varit på en vanlig mataffär hade summan blivit minst $33. Så dit ska vi bara gå från och med nu :) 
 
Imorgon blir det att gå upp tidigt och göra jordgubbstårtan som ska vara tills på lördag. Sedan ska vi försöka hinna med att göra fler chokladbollar och en springtur innan det blir dags för NYC :) Lääängtar! 
 
Puss på er. 
Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej,

Jag är i en blivande au pair i matchningsprocessen just nu, och jag har lite funderingar/frågor...

Jag pratar med en familj just nu, som har tre små barn (5 år, 2, 5 år, en liten bebis som just nu är fyra veckor). Och jag såg att dina värd barn är i liknande åldrar. Kan du berätta lite mer om hur det är att ta hand om tre små barn? Positiva? Negativa?
Vad gillar du med det? Mest utmanande/svåra med det?
Det jag känner just nu är att det blir för mycket jobb för mig... Jag är mest van att ta hand om ett barn, eller tbå. Jag har ingen erfarenhet av att ta hand om tre barn själv. .. Det är det jag känner mig osäker på, just att jag inte har någon erfarenhet av tre barn. Hur tänkte du när fu valde din värdfamilj? Hade du mycket erfarenhet med små barn?

Jobbar din värdmamma, eller är hon hemma?

Tacksam för svar!

2013-06-21 @ 13:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin