Vilken kväll/natt

2013-06-0317:58:36
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Fy satan vad rädd jag har varit!! Jag börjar bli van vid åskan här nu, men igår kväll var det fan läskigt! Det började lite smått med några blixtrar och några muller här och där. Men sedan blev det mer och mer. Tillslut var ovädret precis över oss - det haglade och blixtrade och small hela tiden. Strömmen gick i 2 sek och efter det kom det en blixt en och sådan hög smäll att jag nästan sket på mig, fick hjärtklappning och blev lite smått svettig ;) Gick sedan upp på mitt rum och hörde en lastbil utanför. Undrade för mig själv varför en lastbil kör på våran gata mitt i natten och tittar ut - 3 brandbilar och 2 polisbilar precis utanför huset. Fick panik och springer ner, ser att min vp är uppe och frågar vad som händer. Galen som han är så går han ut i ösregnet och blixtrarna och frågar brandmännen vad som står på - det visar sig att blixten slagit ner i kyrkan precis utanför och att larmet har gått. Ingen brand dock. Jag går och lägger mig och försöker lugna ner mig. På något sätt lyckades jag somna.
 
Idag står det rensning och storstädning av rum på schemat! Jobbar mellan 12-8 men annars är det städning som gäller. Det är alledles för stökigt nu. Har verkligen struntat i att städa, har varit så trött så jag har tänkt "jag gör det sen" och så har det bara byggts på.. Annars blir det nog en lugn dag idag :) Min vm's mamma är ju här så hon kommer hjälpa mig, tack och lov! :) 
 
Här kommer några bilder från Memorial Day paraden ;)
Puss på er. 
 
Kommentarer
Postat av: gordon

mmm åskan är inte rolig där borta, tur att det gick bra för kyrkan.fina bilder.

2013-06-04 @ 05:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin