Sunday 8/9

2013-09-1718:59:59
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Söndag - sista dagen i NYC.
Vi började med att åka till ground zero, som var så vackert! Där fälldes det några tårar. Sedan gick vi vidare ner till Battery park och sedan vidare till Staten Island färjan för att få se Frihetsgudinnan. 
 
Sedan vandrade vi vidare till tunnelbanan för att köpa lite mat, för vår picnic i central park, på panera bread. Central park är den bästa platsen att hänga på i NYC! Vi gick till den stora fontänen och där var det någon dans/acrobatik show där amanda självklart blev uppdragen.
(jag slänger upp videos på det sen)
 
Efter det vandrade vi vidare till Rockerfeller center och köpte biljetter till Top of the rock och gick sedan till Times Square för att vänta på våran tur att få åka upp. 
 
Top of the rock var nog det coolaste jag gjort på jätte länge! Vi åkte upp 9.25pm så vi fick se staden när det var mörkt. Sååå fint! Det går inte att förklara och bilderna gör inte rättvisa!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin