wednesday - sunday

2013-09-1917:07:54
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Onsdagen var lite tuff, då jag vant mig vid att ha mina systrar runt omkring mig. Det blev inte lättare av att barnen frågade hela tiden vart dem var och varför dem var tvungna att åka hem.
 
Torsdagen var min 21års dag, jag jobbade 10h men endå inte. Min vm var hemma så hon och hennes mamma tog ut mig på frukost på ett jättecoolt rockcafé, jag hade en jättegod hazelnut,camrale latte - Van halen hette den. Sedan gick vi runt och strosade i Westfield. Vi gick in på varenda bageri och köpte kakor, haha. Sedan var det dags att åka hem, bra var väl det, för helt plötsligt från ingen stans kom världens åskoväder. Vi hann precis in när det började ösregna. 
 
Vi käkade thaimat till lunch och tog det lugnt hela dagen. Sedan var det dags att börja fixa sig. Jag och min värdmamma skulle in till NYC och se The Phantom of the Opera. 
 
Vi kom in till Penn station och gick ut, det duggade väldigt lite. Bra tänkte vi, men vi kanske ska skynda oss lite. Så vi började gå med raska steg och helt plötsligt öppnade sig himmeln. Det var som om att det var ett vattenfall ovan oss. Vi kunde inte se någonting och vi var lika blöta som en dränkt katt. Det var floder på gatorna och sopor kom flytande. Jag och min vm var dem enda som sprang på gatorna då alla andra stod gömda under tak och affärer. Jag kunde inte göra annat än att skratta. Lite komiskt var det. Men vi kom fram, blöta, men lyckliga. 
 
The phantom of the opera var det bästa jag sätt på länge! Ojojoj, musiken var riktigt bra, skådespelarna med! Efter showen gick vi till en champagnebar och tog en drink. Sedan blev det sent och vi tog en taxi till penn och åkte hem.
 
Fredagen jobbade jag mellan 10-8, det hände inte så mycket där. Mina vf åkte bort över helgen så det var jag och min vm's mamma som tog hand om barnen.
 
Lördagen tog vi barnen på simlektion. Sara var självklart bäst i klassen ;) På kvällen var det dags för öppen gymnastik så barnen fick springa av sig lite innan läggdags.
 
Söndagen spenderades i köpcentret. Jag jobbade bara mellan 7-12. 
 
Det var en lugn vecka, men man märkte att barnen saknade Amanda och Malin. Elijah frågar fortfarande efter Amanda. Han blev nog lite kär i henne tror jag...
 
Presenterna jag fick av min vm's mamma och hennes man :)
 
Ledsen att dricka kaffe själv..
 
Rockcafét 
 
Mitt fina armband jag fick av mamma och pappa
 
Cool urban outfitters butik. Detta är ett riktigt bankvalv!! 
 
Phantom of the opera!
 
"lyxmiddag"
 
Innan simskolan
 
Sara älskar öppet gym!
Fina innan the mall! :)
 
Min nya klänning jag fick av min vm! :)
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mandy

Fin du är! <3 åå vad jag saknar dig och barnen

2013-09-19 @ 20:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin