A christmas in the states

2012-12-2702:07:00
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Huset är ovanligt tyst ikväll. Föräldrarna har åkt iväg över en natt och barnen sover. Ute är det halvstorm, lite läskigt faktiskt. Sitter i soffan och dricker lite koffeinfritt kaffe, gott. 
 
Julen har varit väldigt trevlig här, jag har fått se massa saker, så det blir att bocka av lite på to do listan :) Jag tänkte dra en sammanfattning här dag för dag. Så jag börjar med måndag, julafton. 
 
JULAFTON:
Gick upp vid klockan 8, skypade med familjen som var hemma hos farmor och farfar. Fick se min kusins tvillingar, såååå söta! :) Gick ner till familjen och åt frukost. Sedan gjorde vi inte så mycket mer, chillade lite och fixade inför middagen som vi skulle ha på kvällen. Runt 3 tiden åkte vi till kyrkan för kvällsmässan, jätte mysigt var det. Hela kyrkan var full med folk och då menar jag FULL! Efter en timme i kyrkan åkte vi hem och åt middag, spelade spel och kollade på It's a wonderful life. När klockan närmade sig 12am var jag så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna längre. 
 
JULDAGEN:
Vaknade upp vid samma tid, gick ner till familjen och väntade på att få öppna alla presenter som väntade under granen. Jag tror vi höll på i två timmar med att dela ut och öppna alla presenter. Galet många! Hela familjen var samlad, samt VP's farbror, VP's mamma, VM's mamma, styvpappa och lillasyster och min VM's & VP's "extra barn". (Min VP var en storebror, sådan som träffar ett barn som har det svårt några dagar i veckan)
Efter paketöppningen blev det storfrukost med crossianter, scones, bröd, äggröra, bacon, kanelbullar, mannagrynsgröt, allt ni kan tänka er! Sen blev det lite lek med presenterna och gick upp på rummet för att skypa med familjen igen, då var dem hemma hos Josse med familj och alla mina andra systrar med deras familjer. Sen blev det in i duschen och fixa sig inför manhattan. Vi bokstavligen talat rusade till tåget som skulle gå inom 10min. När vi kommer fram och tror att vi hinner, har fixat biljetter osv, upptäcker jag att tåget är inställt! Så vi får vänta i en timme tills nästa tåg, måttligt sur var jag. Men väl inne i NY tog vi en subway till Brooklyn och gick på The Brooklyn Bridge. Det var det häftigaste jag har gjort än så länge. Alla ljus, allt! Woooow! Sen gick vi till China Town och åt lite kinamat, gooott! Jag prövade även något som heter Pearl Milk Tea(??) gott var det i alla fall. Sedan tog vi tunnelbanan till Times Square och strosade lite. Sen blev det tåget hem för lite paj och cheesecake innan bantninge påbörjades ;)
 
Nu sitter jag här ganska nöjd med dagens intag. Jag blev lite sugen på att ta en pajbit efter maten, men jag lyckades hålla mig undan! *Klapp på axeln*. Dags att fläka sig på soffan och inte göra någonting mer idag! :)
Kommentarer
Postat av: gordon

ni ser ut att ha det jåttemysigt.men manhattan år inte däligt lite avundsjuk. puss på dig.

Svar: manhattan is the shit pappis ;) pussss <3
Paulina Svensson

2012-12-27 @ 06:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin