Frågor & Svar

2012-12-1104:55:00
Frågor & Svar
 •  Kommentarer (0)
Hej! Läser din blogg varje dag för är så nyfiken på au-pair livet. Men en fråga bara. 

Skaffar man amrikanskt bankkonto och hur gör man om man har pengar på sitt svenska sparkonto? Går det flytta över pengar från sparkontot till det amrikanska eller går det betala med svenskt VISA-kort.
 
Hej Emelie! 
Lättast är väl om man skaffar ett bankkonto här, man behöver dock inte. Jag gjorde det för jag kände att jag inte ville gå runt med en massa pengar i plånboken hela tiden. Du kan säkerligen flytta över pengar från ditt svenska konto till ditt amerikanska, men det kan kosta, vet dock inte hur mycket. Det jag vet är att om jag skulle föra över pengar från mitt amerikanska konto till mitt svenska skulle jag få betala $40, vilket det inte är värt! Plus att du kan betala med ditt svenska kort här :) 
 
Hoppas att det hjälpte! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin