The day before the Baptism

2012-12-3005:25:42
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (2)
Ojoj vilken daaaag! Jag är så trött i kroppen! Att inte äta ordentligt gör det inte lättare heller. 
 
Började dagen med huvudvärk (igen, jag vet). Somnade till på soffan innan vi skulle åka in till NYC, vilket gjorde susen för huvudvärken försvann. Drog in till NYC och träffade min VM's styvpappa's kusin och hans svenska fru + tre barn. Hur trevligt som helst var det! Fick hennes mail och nummer plus att hon tipsade om en svensk kyrka som ligger i närheten av Rockerfeller där andra au pairer osv brukar gå. Det måste jag kika in! Sedan drog vi vidare till Ground Zero och nya World Trade Center. Fick inte se så mycket, men det var ändå så cooolt. Tornen är megahöga, way to hiiiigh! hahah. 
 
Sedan åkte vi hem för att hjälpa till med förberedelserna inför dopet imorgon. Städa, baka, fixa iordning allt. Så det har vi gjort nu hela kvällen, förutom att vi gick ut och åt på en italiensk restaurang. Sedan hem igen och fortsätta med allt. 
 
Imorgon är det dop, med massa godsaker. Synd för mig att jag går på diet och att min fuskdag inte är imorgon. Men det är okej, min VM har inte sin fuskdag imorgon så det är lugnt. Bara två dagar kvar! ihih då ska jag äta gott :D
 
 
Kommentarer
Postat av: gordon

vet inte vad jag ska skriva men fan vad häftigt.

2012-12-30 @ 10:30:15
Postat av: jonna

Hej!
Jag ska bara gå klart gymnasiet först, och sen ska jag åka som aupair. Men jag har en fråga då jag håller på att få ihop alla barntimmar ännu. Jag vill jättegärna ha det lite som du har det nu, en på ca 3 år och en som är rätt liten (tex nyfödd). Måste man ha massa erfarenhet för att jobba med bebisar också eller går det bra om det minsta barnet man har passat är typ 3? Jag har nämligen ingen under 3 år att ta hand om för tillfället, så får man jobba med bebisar ändå?

Lycka till i USA och jag ska fortsätta följa din blogg :)

Svar: Hej Jonna! Vad kul att du också vill åka som au pair! :)
Ja du måste ha erfarenhet av att jobba med bebisar. Jag tror det är barn under 2 år om jag inte minns helt fel.

Tack så mycket, lycka till själv! :)
Paulina Svensson

2012-12-31 @ 00:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin