Thanksgiving

2012-11-2322:17:00
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Igår var det thanksgiving, vilket var jätte trevligt. Kändes lite som julafton hemma i kalmar, mysigt. Jag och vm åkte och hämtade hennes mormor (jag körde förstås). Börjar bli lite enklare att köra här nu, lite mkt trafik bara hehe. Vi åt massor av mat och massor av dessert. Trodde jag skulle spricka! Vm var snäll och gjorde potatisgratäng åt mig och det var sååååå gott! Vi spelade ett jätteroligt spel Apples to Apples - man har sju kort på handen med olika namn och ställen på. Man turas om att vara domare som tar upp ett annat kort och säger vad det står och så ska man lägga ner ett kort från handen som beskriver domarens kort bäst. Sen ska han välja vilket kort som är bäst och så får man hans kort. När man har sju stycken kort av domaren har man vunnit. Skitkul! Ni borde se om det finns något sådant i sverige! 
 

Idag har jag varit ute och gått runt lite i området. Familjen var på zoo så jag tog med mig vovven ut på promenad. Vi är bästisar nu! Har fotat lite med så det kommer bilder lite senare i ett annat inlägg. 
 
Nu ska jag ner och äta lite och sedan runt 6tiden kommer en annan au pair och hämtar upp mig och så ska vi ta en fika eller ngt och snacka en massa :) Skönt att kunna komma ut lite nu och träffa nytt folk! Love it! 
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att se att du trivs och har det bra gumman ❤

Allt är bra här hemma oxå. Imorgon sover Emma hos mormor och morfar. Ni kanske kan skypa då?

Älskar dig

Kram

Svar: Jaa men absolut :) Ni får ha det så bra dit ni ska :) Vi får ta och höras någon dag, söndag kanske? :)
Jag älskar dig med syster <3
Paulina Svensson

2012-11-23 @ 22:21:15
URL: http://www.mallesplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin