Frågor & Svar

2012-10-2320:07:00
Frågor & Svar
 •  Kommentarer (0)
Hej! 
Tänkte börja med att säga att du har en väldigt bra blogg och det är jättekul att läsa om alla au pair förberedelser eftersom jag själv ska åka som au pair till usa nästa år :) 
Tänkte bara fråga vad du tycker om sts? För jag har också tänkt åka med sts, så finns det något som du tycker har varit dåligt med dom? Min andra fråga är hur många timmar barnerfarenhet har du? 

Hoppas du får det riktigt bra i usa!! :) 
/Amanda
 

Hej Amanda!
Tack så jätte mycket, och vad kul för dig :D
Jag tycker STS har är jätte bra, i alla fall för mig. Visserligen tar de ju en avgift för att ansöka men det spelar egentligen ingen roll då de fortfarande inte är den dyraste organisationen. Dem har varit väldigt snabba med att svara på mail och på telefon. Så än så länge har jag inte upptäckt något som är dåligt med dem. Jag minns inte riktigt hur många timmar av barnerfarenhet jag har men ca 1200 timmar skulle jag tro att det var. Det krävs 200 timmar barnerfarenhet av barn under 2 år om du vill gå infants-programmet som jag ska gå :) Har du fler frågor så är det bara att fråga på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin