Att bli au pair - steg 1

2012-09-2122:22:00
Att bli au pair - steg för steg
 •  Kommentarer (0)
Att bli en au pair är ingenting som sker över en natt. Det krävs mycket tid och tålamod innan man är där, på andra sidan atlanten eller vart man nu har bestämt sig för att åka. Jag har valt att åka till USA för att det alltid har varit en dröm för mig att få uppleva deras kultur och känna på hur det är att leva som en amerikansk familj. 
 

För att komma igång behöver du välja en organisation du vill åka med. Jag valde STS för att, enligt mina undersökningar, är de bästa att åka med. (Bra service, bra "skola", bra värdfamiljer) Självklart ska du välja den organisationen som du känner är bäst för dig. De kändaste organisationerna är STS, Culture Care och Skandinaviska institutet. I alla fall de som jag vet om. 
 
När du har valt organisation kan du välja att först gå på ett informations möte och höra vad andra au pairer säger och du har även chans att ställa frågor. Efter det skickar du in en intresseanmälan om att du vill bli au pair. Efter det så kommer du att få ett mail av din blivande kontaktperson där du får reda på hur du ska gå till väga. För mig var det så att jag skulle betala in ansökningsavgiften (skulle du av någon anledning inte bli antagen så får du dessa pengar tillbaka). Kort där efter får du ett nytt mail där det står att de har mottagit din betalning. Du får även en länk till ditt aupairroom, där du kommer att tillbringa mycket av din lediga tid, och att du kommer att bli kontaktad inom en vecka för en intervju. 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin