Att bli au pair - steg 2

2012-09-2300:53:00
Att bli au pair - steg för steg
 •  Kommentarer (0)
Du har nu blivit kontaktad av personen som ska intervjua dig och kommit överens om datum,tid och plats. Nervositeten växer och det är nu dags att checka av lite på "to-do-listan"...
 

Innan det är dags för intervjun är det en del papper som ska fyllas i, skickas efter och kopieras. Nedan finns en lista på allting som ska tas med till intervjun:
  • Medical Form (Om du inte varit på läkarundersökningen vill vi att du meddelar intervjuaren när du har en tid)
  • Polisregister (Om du inte fått det innan intervjun meddelar du intervjuaren när du beställde det och betalade)
  • 2 st Childcare References (Ska vara från två olika personer/ställen och du får ej vara släkt med dem)
  • 1 Personal Reference (Ej släkt och ej jobbat med barn med denna person)
  • Au Pair Agreement (Signera både på fram och baksida)
  • Kopia på körkort
  • Kopia på pass
  • Kopia gymnasiebetyg

När detta är gjort är det äntligen dags för nästa steg - intervjun. Jag säger som alla andra säger: det är inget att vara nervös inför. Intervjun beräknas ta upp till 1h. Min tog 2h om inte mer, men tjejen som intervjuade mig bodde på samma gata som mig (otroligt nog) och vi hade så mycket gemensamt och mycket att prata om så det drog ut på tiden lite. Under intervjun kommer ni att gå igenom dina uppgifter och småprata lite sedan börjar den "riktiga" intervjun som sker på engelska, där får du svara på en hel del frågor samt göra ett test med ca 70 frågor som avgör om du är psykiskt sjuk. Du får även chans att ställa frågor om det är något du undrar över. 
 
Cirka en vecka efter intervjun får du ett mail av STS att de har fått in alla papperna och att det ser bra ut/dåligt ut. Därefter är det bara att sätta igång och göra klart ditt aupairroom. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin