To do list - before departure

2012-09-3019:09:00
Pre-depature
 •  Kommentarer (0)

[x]Förnya mitt pass

[x]Betala och hämta ut nya passet

[x]Kopiera mitt pass

[x]Boka tid för hälsoundersökning

[x]Ansöka om polisregisterutdrag för utlandsvistelse

[x] Betala polisregisterutdrag för utlandsvistelse

[x]Kopiera slutbetyget för gymnasiet

[x]Skriv under ”Agreement form”

[x]Ta kopia av körkort

[x]Gå på intervju

[x]Aupair video

[x]Slutföra ansökan

[x]Matchningsprocessen/Tacka ja till en familj

[x]Köpa presenter till familjen

[ ]Ta foton till visumet & internationella körkortet

[ ]Fyll i DS-160 online + skriv ut confirmation page

[ ]Signera visumansökan

[ ]Beställa personbevis 120 - alla relationer, tas med till ambassaden

[ ]Kontoutdrag att ha med till ambassaden

[ ]Betala visumavgift till ambassaden (bankgiro 5452-8948) på banken

[ ]Fixa ett rekomenderat brev till visumet

[ ]Besök/intervju på ambassaden 

[ ]Göra klart pre-depature project

[ ]Ring STS-kontoret och meddela när jag fått mitt visum

[ ]Skaffa reseförsäkring med sporttillägg

[ ]Säga upp mobil-abonemanget/byta ägare

[ ]Framkalla foto att ta med

[ ]Ansöka om internationellt körkort hos motormännens riksförbund (ca 2 veckor innan avresa)

[ ]Skriva packningslista

[ ]Skriva ut flygbiljetter

[ ]Fixa en liten resväska till handbagaget

[ ]Fixa en passväska

[ ]Eventuellt boka buss till Sthlm

[ ]Fixa en adapter

[ ]Börja packa

[ ]Boka in träffar med alla innan jag åker

[ ]Säga hej då till alla 11/11-2012

[ ]12/11-2012 Lämna Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin