30 Mars

2013-04-0217:14:58
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Vaknade upp efter att ha fått sova ut lääänge och bra. Solen skiner och det är 15 grader ute (om inte mer). Känner att det är dags att besöka NYC igen. Så jag och Yolandi drog in. Vi tog pathen ner till World Trade Center och gick ner till Battrey park och njöt av den fina utsikten vid vattnet. Sedan fortsatte vi mot Staten Island färjan - vi såg Frihetsgudinnan. Denna färjan som vi tog är gratis men det finns andra färjor med som kostar mellan 17-30 dollar. Varför betala när man kan få det gratis?? ;) Utsikten var magisk! Man fick verkligen en känsla av lugn och ro när man stog där uppe på däck och tittade ut över NYC och Jersey City. Underbart!
 
När vi var över i NYC igen så vandrade vi upp mot Wall St och Financial District. Vi var ju bara tvungna att ta ett kort med tjuren ;) Sedan gick vi vidare för att hitta en gata där dem har uteservering. Vi hittade den och till min stora förvåning hade dem en svensk restaurang så vi gick in dit för lite smaskiga köttbullar samt janssons frestelse! Åååh, jag var i himmelriket mina vänner! Såå gott! Ni fattar inte hur mycket man uppskattar svensk husmanskost när man är här borta. Galet gott! 
 
När vi var mätta och belåtna gick vi vidare mot Brooklyn Bridge och fick se ännu en underbar vy. Jag kommer aldrig tröttna på den utsikten. Så vacker! Sedan tog vi tunnelbanan mot Grand Central terminal. Vi var ju bara tvunga att testa The Whisper wall. Hur roligt som helst! Jag stod i ett hörn och Yolandi i det andra. När vi pratade så kändes det som att hon stod bakom väggen. Efter att ha gått runt och fnissat lite och släpat fötterna efter oss bestämde vi oss för att åka hem. Ca 12.40 am. Vi var såååå trötta! En hel dag i NYC med en massa sevärdheter att bocka av var vi riktigt nöjda! 
Kommentarer
Postat av: Mandy

Vilken händelserik dag, vill du veta min, har legat i sängen ungefär hela dagen, bestämde mig sen för att ta en promenad i det vackra vår vädret, så jag gick ut, njöt av den fina utsikten i Lindedal, gick förbi macken, wow säger jag bara, vilken vy! Gick hem åt korvstroganof och nu ligger jag här i sängen igen och kollar SHM när de uppträde på Ultra i Miami, deras allra allra allra sista spelning tsm, så sorligt, ryser i hela kroppen! Längtar tills jag ska på summerburst i sommar!!! Wohooo då ska jag husa åt dig syrran!

2013-04-02 @ 19:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin