Full rulle hela helgen

2013-04-1504:35:25
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Klockan är 10.30pm och jag är heeelt slut! Det har varit full rulle hela denna helgen ska ni veta! 
 
Jobbar 8-6 under fredagen. Var snäll och åkte och storhandlade åt familjen, under tiden jag jobbade. Räknade med att det skulle ta en timme ungefär. Va där 4.45 och kom hem 6.30. Pjuuuhh. Jag var galet trött! Skulle träffa Christine på bion 7 så det var bara att stressa upp på rummet, byta om och sedan åka igen. Vi såg Olympus has fallen, ganska så bra film faktiskt. Funderar ni på att se den så gör det :) 
 
Under lördagen så jobbade jag mellan 10-12 och sedan drog jag in till NYC för att möta Hanna och en ny aupair som heter Matilda. Vi hade en trevlig dag där inne :) Drog till Times Square och Central Park, kollade lite på en baseball match där inne, sen drog vi vidare till Sockerbit och handlade lite nödvändigt gott ;) Sedan tillbaka till Times Sq och käkade, sen var jag tvungen att stressa hem och byta om igen för att sedan stressa ännu mer till Christines födelsedagsmiddag. När jag kom hem visste jag att jag skulle bli 10min sen, men behöver jag tilllägga att jag var tvungen att köpa present med för det hann jag icke med i NYC? ;) Så stressade som en galning och får ett sms tillbaka att jag inte behöver stressa för dem står i kö till ett bord som kommer att ta ca 30min. Lugnar ner mig och möter upp dem på Cheesecake Factory och väntar ytterligare i 30min innan vi får ett bord. Hade en underbar tid och spanade in världens snyggaste servitör. Hahah ;) Sjukt rolig kväll hade vi! 
 
Söndagen vaknade jag utvilad och bestämde mig för att baka svensk äppelpaj. Ojojoj vad god den var! ;) Allting smakar så mycket godare här borta när det kommer till svensk mat! Vem vet jag kanske har börjat gilla fisk!??! :o haha. Men jag kände verkligen idag hur sliten min kropp är, har varit igång heeela helgen utan vila. Så idag har vi vilat upp oss och är nu redo för kommande vecka! 
 
Bilder från NYC kommer imorgon! :) 
Puss på er. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin