Just give me a reason...

2013-04-2316:21:13
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
..Just a little bit's enough. Just a second we're not broken just bent & we can learn to love again! 
 
Ååh vad jag älskar den låten! Den har verkligen satt sig i huvudet på mig. But I don't mind.. 
Sitter och tar det lugnt just nu, på tal om ingenting. Barnen är på spanska och bebis sover. Njuter av lugnet så att säga. Måste bara säga en sak - varför i helvete slutade jag att träna för?!?!! känner redan nu hur mycket bättre jag mår! Mycket mer piggare, gladare med för den delen! Nähepp, det här blir en påminnelse till mig själv: "Gå till gymmet även om du inte orkar! Det blir bättre då."
 
Idag är det tisdag. Jag jobbar till klockan 6 sedan blir det step-klass med min värdmamma. Sedan blir det att skriva på en uppsatts minsann! Nej, jag har inte börjat plugga än. Det är en uppsatts till morsdag som firas här den 12 maj. Vi au pairer kan skriva en uppsatts om våra värdmammor som kan vinna en spadag. SJälvklart ska jag vara med och tävla. Min värdmamma är den bästa och förtjänar verkligen en dag på spa! Så det så! :) Alla ni andra au pairer som ska vara med, släng er i väggen! Jag kommer vinna :D mohahaha
 
Annars händer det inte så mycket just nu.. 
 
Kaaanske skulle kunna ta och berätta om helgen?? ;) 
I fredags jobbade jag till 4 sedan åkte jag och träffade Hannis på Bridgewater mall. Vi drog självklart och käkade på Cheesecake factory, bästa stället ;) Sedan drog vi till Starbucks i ösregn och åskväder, usch, det var inte roligt ska jag säga er ;) haha. 
I lördags jobbade jag heeela kvällen så jag hade en lugn kväll kan man säga, om man bortser från tiden då det var dags att lägga barnen... heheh. 
I söndags skulle jag, Hanna och Matilda dra och vandra. Men så fick vi ett meddelande av Matilda att hon inte kunde. Vi tyckte synd om henne så jag åkte till bridgewater och Hanna hämtade upp mig. Sedan åkte vi och överraskade Matilda :) Vi drog till en park nära henne och vandrade lite och hade picnic, sedan blev det självklart en tur till bridgewater mall heheh. Men jag shoppade faktiskt ingenting där ;) 
 
Så såg så min helg ut :) Väldigt trevlig helg! Nästa helg kommer att bli ännnu bättre :D Längtar så förbaskat mycket! Vi ska fira Hanna i NYC :D och på söndag blir det en tur till Princeton! :D College here we coooome! 
 
Puss på er. 
 
Kommentarer
Postat av: Carola

En trevlig helg låter det som

2013-04-23 @ 16:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin