Åter igen; måndag

2013-08-2001:31:13
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Barnen är i säng och klockan är bara 7.20pm. Så jäkla skönt! Nu kan jag ta det lugnt och andas ut ett tag. Ska nog titta ett avsnitt OTH och göra något gott att äta.
 
Igår var jag på hejdå-fest för Ruth-Ann, min första amerikanska kompis. Nu flyttar hon till Sverige! Är lite avis på henne att hon får åka idag. Det vill jag med ;) Det var en jättetrevlig fest och jag gjorde lite nya vänner. Åt jamaican food, mest fisk så det var ju inte direkt min smak, men kycklingen var god :) Hennes kompis tog med rysk potatis sallad. Snacka om att jag blev glad eller! Jag har haft cravings på svensk rysksallad i veckor nu och så vips tar hon med sig äkta rysksallad. åååh så gott det var! 
 
Kom hem vid 11 tiden och började jobba vid 12 idag. Men var tvugen att gå upp tidigt för jag hade en telefonintervju med en journalist idag som sökte jobb till STS så hon ville veta lite hur det vara att åka med dem. Efter det var det bara chill tills jag började jobba. Har börjat läsa City of bones igen, biopremiär på onsdag!! Peppad tjej här :D ahah. 
 
 
Kommentarer
Postat av: sara

Hej Paulina!
Jag har följt din blogg ett tag och kommer nu att själv flytta till New jersey, en liten stad som heter Cranbury och ligger ungefär 30 minuter ifrån dig :) Jag åker med Scandinaviska Institutet men tänkte att det kanske vore kul att byta mailadresser eller något? :)
Mvh
Sara Lerider :)

2013-08-21 @ 13:32:51
URL: http://www.saramaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin