San Fransisco

2013-08-0102:19:00
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
 På torsdag eftermiddag tog jag flyget till San Fransisco där jag mötte upp min vp's vän Sara. Hon bor en bit utanför SF vilket betyder att vi körde över the golden gate bridge ;) Efter ett par fullbokade dagar med tidiga mornar så var detta semester. Ingen tid man behöver gå upp och man kan stanna uppe sent och prata. Det var riktigt skönt. Jag tror att jag såg allt som man "måste" se när man är i SF. 
 
Men snacka om turister. Hela staden består av "dumma" turister som tar upp alla gator. Dem går till och med ut och ställer sig mitt i vägen för att ta ett kort precis när det kommer en bil, så dem stannar upp hela trafiken och förstår inte varför alla bilar tutar. Snacka om idioti! Men det är en vacker stad i alla fall :) 
 
Dock såg jag inte Alcatraz, biljetterna var slutsålda. Menmen :) Jag såg det mesta i alla fall och hade det hur mysigt som helst :) Sara var en jääättebra husvärd :) 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej, fängelset heter Alcatraz inte azkaban - det är fängelset i Harry Potter ^^

Svar: hahah tack :D
Paulina Svensson

2013-08-08 @ 13:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin