Jag fryser ihjäl, det är så kallt...

2013-01-2817:05:54
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (2)
...stackars barn, men snart blir det varmt. (eller något sådant)
 
Igår gick värmen sönder i huset. Idag snöar det ute. Behöver jag säga mer? hehe.
Nu dricker jag te för fulla muggar, raggsockarna är på och min tjockaste tröja. Flottigt hår och lukta illa gör jag säkert med. Hoppas att dem fixar det idag. Låter kanske sämre än vad det är. Som tur är så är det inte elen som är borta. Tack gode gud för det! Hade vi inte haft någon el så hade vi nog inte varit hemma för tillfället. DÅ hade det varit kallt. Nu har vi i alla fall värmefläktar på i alla rum, plus att vatten står och kokar i köket för att tillföra lite värme där inne. Det kunde varit sämre, faktiskt.
 
Här är jag, drömmer om värmen ;)
 
 
Kommentarer
Postat av: Carola

Stackars er!

2013-01-28 @ 17:51:55
Postat av: ells

hej, kan du inte beärtta lite om hur det var när du skulle åka osv, vart du inte rädd? vilken familj du skulle hamna i om de var snälla eller agressiva, eller hur du skulle klara av det, pluggar du något vid sidan för det ska man tydligen göra när man är au pair i usa. hur går det med ekonomin, tacksam om du kunde skriva lite om det:)

2013-01-29 @ 16:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin