Life is good

2013-01-1021:19:15
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Vaknade med huvudvärk idag och förväntade mig att hela dagen skulle vara katastrofal; jobbar mellan 11-8pm. Tog en dusch, tryckte i mig några ahlgrensbilar (jag vet, inte ens min fuskdag), gick ner och drack ett stort glas vatten, 2 huvudvärkstabletter, 5kex senare mådde jag lite bättre. Huset var tomt. Mamman nämnde igår att barnen skulle till doktorn vid 9, vilket är samma tid som spanskan, men jag kom inte ihåg om barnen skulle hämtas vid 11 eller inte. Smsar henne och hör att hon har glömt telefonen hemma, great! 
 
Huvudvärken försvann, mamman kom hem (utan barn) och gav mig ett glatt besked; barnen ska hämtas vid 12.45 istället för vid 11. Yippiey! Börjar dagen med lugn och ro. Åker och hämtar barnen som var tröööötta. Lillkillen sovermiddag och jag spelar spel med flickan. Sedan sover hon middag med. Huset är ännu en gång tyst. Mamman är hemma till 5.30 sen är jag själv. Men då är det bara mat och läggdags som står på listan. Det ska nog gå bra :) Barnen sover fortfarande vill jag tilläga: c 2h senare hihihi :) 
 
Imorgon jobbar jag mellan 8.30-11.30 sedan drar jag in till NYC. Måste även tilläga att flickan går i skolan hela dagen då och mamman ska ta pojken någonstans så det är bara jag och bebis hemma ;) Did I say life is good? ;)
 
BTW, bebis skrattade för första gången igår. Lät helt underbaaaaart! hihihi <3
 
Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Läst din blogg ett tag och den är verkligen jätte bra och rolig att läsa! Jag själv kommer att åka till antingen USA eller Frankrike om ett år! Jag pendlar lite fram och tillbaka men det lutar nog ändå mot USA. :) Hade blivit så glad om du hade tid och svara på min frågor Har du några tips vad man skall tänka på innan/ när man åker? Om man skall tänka på något speciellt när man matchar med familjer som är bra och veta? :) Hade blivit jätte glad för alla möjliga tips och så! Och en sista fråga bara! Hur känner du nu när du har varit i USA ett tag? Har det varit efter dina förväntningar och tog familjen emot dig bra? Förlåt om det blev allt för många frågor! Ha det så bra!

2013-01-10 @ 22:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin