Disneyland/California Adventure

2013-07-2704:32:41
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Gick upp tidigt på onsdag morgon och gjorde mig redo för Disneyland och California Adventure. Sedan begav vi oss och det tog ca 2h. När vi hade parkerat och en shuttle hade tagit oss till parkerna så gick vi in direkt på California Adventure och skaffade oss två fast pass till Cars och Hotel horror, sedan gick vi till monsters inc och åkte den. Sedan gick vi tillbaka till Hotel horror och åkte den. Jag fick nästan en hjärtattack. Det var en frittfall karusell. Så jag förberedde mig på det, jag hatar frittfall men tänkte ge den en chans, var ju 5 år sedan jag åkte en sist. Så vi sätter oss där inne och vi hissas upp lite, får se en film och sedan åker vi neråt, jag har hjärtat i halsen, sedan stannar vi, får se något annat, och sedan åker vi ner en bit igen. Så håller det på i ca 5 min, den värsta tiden i mitt liv. På bilden dem tog på oss så sitter alla och skrattar, utom jag...jag gallskriker! 
 
Efter att jag hade lugnat ner mig efter den karusellen gick vi vidare och tog ett nytt fast pass och åkte en karusell. Så höll det på i princip hela dagen. Jag åkte en berg och dalbana som jag bara äääälsar - California Screamin'. Jag gillar inte berg och dalbanor i vanliga fall, men som sagt, man ändras när man är här. Dock gillar jag inte frittfall ;) hehe. Sedan såg vi disenyparaden på dagen och på kvällen så såg vi fyverkerierna över slottet och så såg vi även ljusshowen dem hade som var fantastisk! Jag har videos på det som jag ska lägga upp så ni får se :) Åkte även star wars i 3D som var sjuuukt cool! Man åkte i ett rymdskepp, den var grym! Jag var som ett barn på julafton även här ;) haha. 
 
Den dagen var underbar! Men jag får nog säga att universial studios är min favorit ;) 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin