LA

2013-07-2620:57:07
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Mitt flyg var försenat till San Diego så kom inte fram förens 10.50pm. Somnade gott i sängen efter den flygresan! Ställde klockan på 5am för att gå upp och duscha och sedan fara till Los Angeles. Det tog ca 3h att köra dit. Vi körde först och tittade på Venice Beach och sedan vidare till Santa Monica för att gå på stranden och piren. Vi käkade frukost på ett franskt ställe där vi beställde crepes ;) På stranden var det nog mer människor som tränade än som var där för att sola och bada. Dem hade en "lekplats" som var okkuperad av människor som tränade av olika slag. Jag fick lite dåligt samvete när jag gick där och tittade på dem. California är nog stället man ska bo på om man vill hitta motivation till att börja träna, alla gör det där! 
 
Efter Santa Monica så körde vi vidare mot Hollywood. På vägen dit så körde vi förbi Malibu där det var massvis av surfare! Sen körde vi in på Sunset Blvd och styrde kosan mot Beverly Hills, vilket omårde!! Jättefina hus och jättekrokiga vägar, hade aldrig i mitt liv velat köra där! Man är rädd i varje kurva att man ska kracha med en annan bil.. Sen körde vi även förbi Bel air, också ett fint område. Sedan körde vi in till Hollywood för att gå på The walk of fame och se Kina teatern. Ska jag vara ärlig så var inte stjärnorna så mycket att se. Gatorna var skitigare än i NYC och det är verkligen överskattat allt i hop. Meen, självklart är det ett måste att se ;) Vi körde vidare efter en timme för att hitta Hollywood skylten. Hittade den och tog kort, dock körde vi inte så nära som jag ville menmen, jag har sett skylten ;) 
 
Sen körde vi vidare för att käka middag på The farmers market med några bekanta till min vm och hennes mamma. Jätte trevligt hade vi det :) Alla här i USA är så jäkla trevliga! (i alla fall dem jag har träffat).Sen så körde vi hem till Ryan och Nathalie, dem som jag skulle sova hos. Jätte snälla dem med! Nathalie jobbar på disneyland som skådespelare, hon klär upp sig till en utav alla 10000 karaktärer. 
 
Gick upp klockan 7 på måndagmorgonen och fick skjuts av Ryan till min tunnelbane station som jag skulle gå på för att åka till Universial studios. Tog en kaffe på The Coffee Bean & Tea Leaf, som förövrigt är världens bästa kaffe, enligt mig och som inte finns här på östkusten.. Tog sedan tunnelbanan åt fel håll men kom på det i rättanstider och bytte mot andra hållet. Kommer fram och tar en shuttle till Universial området. Det är inte så mycket folk så jag kommer in ganska så snabbt. Sedan rullar dagen på och jag bockar av åkatraktion efter åkatraktion. Jag har nog aldirg haft så roligt i  mitt liv! Så spännande och läskigt på samma gång! Jag var som ett litet barn på julafton! Är ni i LA så MÅSTE ni åka dit!! Det kostar $86 för ett vanligt pass. Efter en fullspäckad dag så tog jag tunnnelbanan till Union Station (LA's motsvarighet till NY's Penn station) och tog Amtrak tillbaka till San Diego. När jag kom till SD så tog min vm's mamma och hennes man, mig till en äkta mexikansk restaurang. Det var gott, men ingenting slår den svenska varianten av tacos ;) hehe. Sen var det bums i säng när jag kom hem! 
mitt rum i SD och världens skönaste säng!
Santa Monica
Beverly Hills, Hollywood
King Kong Cave
Kända bilar
Hajen
Desperate Housewifes
Bluescreen inspelning
Simpson land
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin