Frågor & Svar

2013-03-1318:22:04
Frågor & Svar
 •  Kommentarer (2)
Hej! 
Jag håller på med ett skolarbete om hur det är att arbeta i USA och det vore kul om du ville berätta lite om hur du upplever det. 

Vad är den största skillnaden mot att arbeta i Sverige? 

Behövde du någon tidigare erfarenhet av liknande jobb eller någon utbildning för att arbeta som au pair? 

Tror du att det skulle vara svårt att få ett au pair-jobb på plats i USA, utan att gå via en organisation? 

Får du betalt och hur fungerar det i så fall med skatt? 

Lycka till i fortsättningen!
 
Hej Therese!
Vad kul, absolut kan jag berätta lite..
Som jag har märkt det här om man går och kollar i ett köpcentrum och tittar in i alla butikerna så kan man se butiksbiträden sitta på bänken vid kassorna och smsa och prata i telefon. Vilket man inte ser i Sverige. Alla är vädligt öppna här och avslappnade. 
 
För att bli au pair så måste du ha vädligt mycket barnerfarenhet. Du behöver ingen utbildning men du behöver timmar med barn. Ju mer timmar du har av barnpassning desto bättre ser det ut i ditt CV. 
 
Ja det tror jag. Jag har hört att du inte kan åka som au pair hit om du inte åker med en organisation.. 
 
Jaa jag får betalt.200dollar/veckan. Jag vet inte riktigt hur det fungerar med skatten, då den ska betalas i slutet varje år. Dem gör inte som i Sverige - vi inkluderar skatten i priserna osv. Det gör dem inte här. Så jag har inte så stor koll på hur det går till med skatten. 
 
Jag hoppas att det var till någon hjälp! hör av dig om du har fler frågor :)
Kommentarer
Postat av: Sophie - DRÖMMEN OM MIAMI

Åkte du som au pair med STS? Om så svaret är ja: Jag hörde att man inte behövde betala skatt då? Med tanke på de du svarade ovanför. Hörde att det var för att man inte tjänade tillräckligt mycket pengar :)

Svar: Jaa det gör jag.. Jasså? Hmm, det måste jag kolla upp :D
Paulina Svensson

2013-03-17 @ 23:05:35
URL: http://sssophiies.blogg.se/
Postat av: Sophie - DRÖMMEN OM MIAMI

- Ja gör så, jag funderar också på att åka som au pair och det är ju ett plus om man slipper skatt eftersom man tjänar ju inte någon jättesumma haha! Btw gillar att läsa din blogg :)

2013-03-18 @ 16:31:18
URL: http://sssophiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin