Den som väntar på något gott...

2013-05-0704:21:58
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
...väntar alltid för länge, eller??
 
Här har det varit dött ett tag, men mycket har pågått i helgen och jag har verkligen inte haft energi att uppdatera ett enda ord! SÅ trött har jag varit. Plus ett migränanfall på det med, härligt härligt. 
 
Men oj vad roligt jag har haft det! Två av min vp's kusiner var på besök från Cali(fornien), min vm säger att alla från Cali är så otroligt snälla och jag håller med henne. Det var dem snällaste människorna på jorden! Så tråkigt att dem ska hem imorgon bara, kommer bli tomt utan dem här.. 
 
I lördags så gick jag upp tiiidigt för att hinna med allt som skulle göras. Gick ner och hjälpte till att förbereda allt på bakgården. Åkte sedan iväg till köpcentert för att hitta en present till lilleman (det har varit fullt upp hela veckan så har inte hunnit). Hittade en söt liten kopp från filmen Bilar och gjorde sedan manikyr och pedikyr. När jag satt där i massagestolen och tittade på tv och slappande av så kände jag att jag nästan somnade så var tvungen att hålla mig vaken en heeel timme där inne. Sen skulle jag försöka hitta Toys 'r us butiken men körde självklart vilse.... Hittade min väg hem igen och sen var det dags att göra sig redo för det stora kalaset. Vi skulle bli allt som allt 60 personer(!!)
 
Precis när kalaset hade börjat så strömmade det in folk och det serverades mat, dricka, godsaker, allt! När kalaste var slut var jag både proppmätt och helt slut! Full rulle hela dagen. Vi vuxna satt uppe och pratade på kvällen och hade det trevligt, men trots att klockan bara var 10 (men kändes som 12) så gick vi och la oss för att göra oss redo för morgondagen. Min vm skulle springa ett marathon (!!!) Är så stolt över henne och är sååå imponerad över att hon klarade det på 5h. Helt galet! Men en sådan stor inspiration, jag har bestämt mig för att göra ett marathon med någon gång under min livstid :)
 
På söndagen så gick alla vi som inte var så duktiga och sprang ett marathon, ut och åt frukost/lunch för att fira Elijah som fyllde 2 år. Vi åkte sedan hem och tog det lugnt. Sedan kom min vm hem och vi gjorde oss i ordning för att gå ut och äta middag. Kom hem vid halv 9 någon gång tror jag. Jag hade huvudvärk så jag gick och la mig, vaknade några gånger under natten av konstiga drömmar om nagellacks flaskor i sängen osv, tog ett migrän nässpray och vaknade pigg och glad vid 8 :) Är sååå glad att jag inte vaknade med migrän idag, tack gode gud! 
 
Så nu har jag jobbat ett par timmar, ska snart iväg och hämta Kate från skolan. Sen blir det full rulle hela dagen! Ska även försöka ta mig till gymmet efter jobbet, även om jag inte orkar! Jag SKA klara detta! 
 
Puss på er. 
Kommentarer
Postat av: gordon

ni ser ut att ha det trevligt.puss

2013-05-07 @ 05:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin