Mothers day

2013-05-1216:15:08
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Idag är det morsdag här i staterna. 
Jag sitter och tar det lugnt just nu. Mina vf åkte iväg över natten till min vp's mamma. Så dem är inte hemma än. Jag bjöd över Yolandi för lite vin och mat. Vi hade jätte trevligt, mycket skratt och god mat (kina mat, daahh). Så himla skönt att man kan hitta en annan person som är ungefär lika dan som en själv, som man kan vara sig själv med och som förstår dig. Det är Yolandi det, min bestie! <3 Så nu sitter vi här, morgonen efter, lite slöa och slappar lite. Hon skypar just nu och jag har precis fixat till det sista på min morsdag present. Funderar bara på om jag ska baka något också :)) 
 
Helgen har annars varit lugn. Gick på bio med Christine i fredags. Vi skulle ha sett The Great Gatsby meeeeen, den var slutsåld till onsdag.....Great, va fan ska vi göra nu, tänkte vi. Men vi bestämde oss för att se 42 i stället. Riiktigt bra film var det! Handlade om baseball på 40-talet och om rasismen som var då. Kan inte fatta hur illa behandlade färgade människor har blivit. Det är sjukt att vi som människor kan vara så grymma! Men filmen är sevärd, den borde ni faktiskt se :) Man lär sig ett och annat av den! (inte bara baseball)
 
6 månader idag med. Galet! Läste så många aupair bloggar innan jag åkte hit och läste om när dem passerade 6 månader och hur snabbt det har gått hit och dit. Jag tyckte då att 6 månader var lång tid och fattade inte vad dem snackade om. Men nu sitter jag här, efter 6 månader i staterna, och tycker att tiden går för snabbt och känner mig lite smått stressad! Jag har ju faktiskt inte gjort så mycket sedan jag kom hit! Kanske är dags att ändra på det nu :o Jisses! 6 MÅNADER FOLKET!!!! 
 
Bjuder på lite bilder på fina Kate & Sara som jag tog för några dagar sedan! 
Puss på er. 
 
Kommentarer
Postat av: Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Gud så söta!! :)

2013-05-12 @ 20:52:46
URL: http://louiseaupair.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin