Here we go again!

2013-09-0204:33:00
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (1)
Sorry för dålig updatering, igen! 
 
Min vm's moster har varit på besök, så jag har umgåts med henne och familjen mesta delen av veckan. 
Så i stort sett så har det inte hänt så där jätte mycket! Jobbat, slappat, jobbat, slappat. Ja ni vet, det gamla vanliga, fast med lite hjälp på traven ;) 
 
Igår träffad jag Tali, vi drog till Westfield och gick runt lite. Riktigt mysigt är det där! Vi käkade även på Five Guys, som har den BÄSTA hamburgaren ever! Munorgasm deluxe! Att en hamburgare kan vara så god, helt otroligt! När vi tryckt i oss dessa hamburgare fick vi sådan matkoma att det var en pina att ta sig till bilen igen. När jag körde hem var jag tvungen att sakta ner lite för jag blev så åksjuk! Fy!
 
Idag har varit en städar och scrapbooking dag. Gjorde klart dem fotona jag hade skrivit ut och nu är mitt album i princip fullt. Jag är bara på boston bilderna!?!?! Jag har 6 månader till att fylla med! herre min gud, hur ska det här gå?!!
 
Längtar så otroligt mycket tills mina systrar kommer hit! Vi kommer ha såååå kul och det ska bli så roligt. Att få visa upp världens bästa stad, se deras miner och höra deras "wooow!", hihi.
 
Saknar er där hemma! Men nu är det bara 97 dagar kvar. Kan ni tänka er, det säger bara poff sen är jag hemma! Jag skickar hem en matlista snart mammis så du kan börja planera ;) haha. 
 
Nu ska jag sova, jobbdags imorgon igen! 
Puss på er. 
 
 
Ah jusste! Jag bakade biscotti idag, så jäääääkla goda blev dem! Till och med min vp som inte tycker om det, gillade dem. Dem är smaksatta med vitchoklad och pistaschnötter :) Mummms!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej Paulina!
Jag går mitt sista år på gymnasiet nu och jag är väldigt sugen på att dra som aur pair efter studenten.
Jag har några frågor till dig. Hur var det med språket innan du kom in i det, kunde du mycket engelska innan och hur "anpassar" sig familjen till att man inte kan flytande eneglska i början?
Tog det lång tid att komma in i det?
Om man inte är jätte bra på engelska innan man åker, tycker du då personligen att det ska hindra en att åka eller tycker du att man ska köra på ändå och se hur det går?

Din blogg har verkligen inspirerat mig och den är så rolig och spännande att följa!

2013-09-10 @ 12:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin