Friday 6/9

2013-09-1403:05:19
Mitt år i USA
 •  Kommentarer (0)
Vi gick upp tidigt på fredags morgonen och träffade min värdfamilj. Amanda och Malin gav barnen massa paket och vi åt frukost och pratade. Sedan gjorde vi oss i ordning för en hel dag i NYC. 
 
Vi tog tåget in runt 11-tiden och gick direkt in på Macy's ;) hah. Sedan självklart in på Victorias secret vid Herald Square, där det även gjordes dagens första shopping. Sedan gick vi vidare in på Forever 21 och sedan in på Starbucks vid 5th ave för att sedan vandra ner till Madison Square Park där vi satt och fikade lite. 
 
Sedan tog vi tunnelbanan ner till downtown så vi kunde gå över Brooklyn Bridge. Sedan blev det tunnelbana till Times Square där vi käkade middag på Ellen's Stardust diner där personalen sjunger samtidigt som dem serverar. Riktigt cool diner! Ett tips till er som verkligen vill ha en broadway upplevelse! 
 
Efter middagen så gjorde vi lite midnattsshopping och sedan blev det dags att åka hem och sova efter 12h vandrande i den underbaraste staden av alla. 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Aupairpaulina
En tjej på 21 år från lilla staden Kalmar som nu bor i Rahway, New Jersey, sedan den 12 November, för att arbeta som au pair i 1 år. Jag tar hand om 3 små söta barn som är 3år, 2år och en på 1år.

Kom och följ med mig på mitt livs äventyr!


dagar i USA

dagar kvar i USA

Follow on Bloglovin